fredag 29 januari 2010

kritiska underströmar

Det har tagit mig lång tid att förstå att det är en kris jag går igenom. Att förlora allt hår har varit och är fortfarande en stor sorg och har lett till en identitetskris för mig. Oavsett vad som utlöser en kris har den ungefär samma uppbyggnad. En rad faser som man går igenom olika fort och för att kunna ta sig vidare till nästa fas måste man ha klarat av den innan. Faserna är följande:
Chockfasen
Reaktionsfasen
Reparationsfasen (bearbetningsfasen)
Nyorienteringsfasen

För närvarande ligger jag och skvalpar i reaktionsfasen, kippande efter andan och kämpande mot den undervattenström som kallas acceptans. Den är nämligen den som ska ta mig till nästa fas. Men det kämpar jag emot med allt vad jag kan. Men det sunda är att jag har börjat ifrågasätta varför jag simmar motströms.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar